A cunoaste si a pune in aplicare niste tehnici de vanzare potrivite, este un ingredient vital pentru a avea succes in vanzari. In termeni simpli, tehnicile pentru a avea parte de vanzari si negocieri eficiente, reprezinta un amestec intre a vorbi cu oamenii potriviti si a-i asculta cu atentie pentru a-ti da seama ce isi doresc acestia sa cumpere. Odata ce ai obtinut aceste doua elemente, poti incheia afacerea in avantajul reciproc.
Focuseaza-te pe client
Un proces de vanzare eficient incepe prin a privi clientul si a-ti da seama de ceea ce isi doreste, mai mult decat ceea ce incerci tu sa ii vinzi. Acest lucru iti va permite sa adaptezi modul in care iti vei prezenta produsul sau serviciul astfel incat sa se potriveasca cerintelor fiecarui client.
Acest tip de “vanzare solutie” este o tehnica foarte eficienta. Mesajul tau poate evidentia exact ceea ce i se potriveste clientului si poti sublinia punctele care te avantajeaza pe tine. In acelasi timp, cu cat iti dai mai mult seama de ceea ce isi doreste clientul si de ce poate face produsul sau serviciul pentru el, cu atat mai mult vei putea dovedi valoarea acestuia.
Prospecteaza corect
Primul pas il reprezinta gasirea persoanei potrivite careia sa ii vinzi. Trainingurile de vanzari includ, de multe ori, sfaturi de vanzari pentru a te ajuta sa treci de “paznicii” cum ar fi secretarele, si de a starni interesul. Odata ce ai ajuns la persoana potrivita, urmeaza sa ii explici de ce ar merita sa-si faca timp pentru a vorbi cu tine.
Odata ce ai aflat ceea ce isi doreste clientul, inseamana ca te afli intr-o pozitie puternica din care poti sa explici ceea ce poate oferi produsul sau serviciul tau. Fiecare caracteristica a produsului poate fi transpusa intr-un avanataj reciproc sau un beneficiu pentru client.
Anticipeaza
Niste tehnici de vanzare bune includ si anticiparea si gestionarea tuturor motivelor pentru care un client ar alege sa nu cumpere, mai bine cunoscute in mediul de vanzari ca “obiectii”. Nu in ultimul rand, tehnicile tale de vanzare ar trebui sa includa abilitatea de a vedea cand un client este gata sa cumpere si care este momentul in care ar trebui sa inchei procesul de vanzare.
Tehnicile de vanzare se concentreaza adesea exclusiv pe obtinerea vanzarilor. Dar a sti cand este momentul potrivit pentru o negociere, este la fel de important.
Orice vanzare ar trebui sa inceapa, in primul rand, prin intelegerea nevoilor clientului. Ce il face sa cumpere acel lucru? Ce i-ar starni entuziasmul? Care este problema pe care el isi doreste sa o rezolve prin a cumpara de la tine? Cata valoare acorda dorintei lui? Vestea buna este ca cei mai multi clienti sunt mult mai interesati de a vorbi despre ei insisi si dorintele sau nevoile lor, decat de a te asculta pe tine vorbind despre produsul pe care il vinzi. Deci, foloseste asta in avantajul tau!
Rezultatele unei negocieri de succes ar trebui sa vina atat de la vanzator cat si de la comparator – in mod ideal, atat tu cat si clientul tau, ar trebui sa aveti un sentiment de satisfactie la incheierea procesului de vanzare.
Daca iti doresti sa devii un vanzator mai bun si sa poti pune in aplicare tehnici si strategii care sa iti mareasca vanzarile, te asteptam la “Trainingul Intensiv de Vanzari si Business Development”.
Distribuie in social media:
<div class=”addthis_sharing_toolbox”></div>
Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:
Te-ar putea interesa si:
[crp]