Atunci cand iti doresti sa comunici ceva, pentru ca mesajul transmis sa ajunga la destinatie in mod corect si sa isi indeplineasca scopul trebuie sa indeplineasca cei 7C de mai jos. Aceasta este o tehnica de comunicare de care este bine sa se tina cont pentru un mesaj impecabil. Asadar, mesajul trebuie sa fie:

  1. Clar
    Este important sa fii foarte clar in ceea ce priveste mesajul in sine si obiectivele pe care le ai. Care este scopul comunicarii cu respectiva persoana? Trebuie sa fii sigur de raspunsul la aceasta intrebare, pentru ca si audienta ta sa fie.
    Pentru a putea fi clar, asigura-te ca ai cat mai putine idei de transmis in fiecare propozitie. Asigura-te ca este foarte simplu pentru public sa inteleaga exact la ce te referi. Oamenii nu trebuie pusi in situatia de a fi nevoiti sa citeasca printre randuri si sa faca presupuneri in incercarea de a-ti intelege cuvintele.
  1. Concis

In momentul in care esti concis in procesele de comunicare, vei putea ramane centrat pe subiect. Audienta ta nu vrea sa citeasca cinci propozitii, atunci cand tema ar putea fi exprimata in doar doua sau trei. Exista adjective sau “cuvinte de umplutura” pe care le-ai putea elimina? (de exemplu, vedeti, bineinteles, un fel de, ma refer la etc.)
Exista propozitii/fraze care nu sunt necesare?
Ai repetat o idee in moduri diferite?

  1. Concret

In momentul in care mesajul este concret, audienta ta are o imagine clara asupra a ceea ce vrei sa transmiti. Trebuie sa existe detalii (moderate), fapte reale si puncte de focus, dar mesajul sa fie solid.

  1. Corect

Cand un mesaj este corect, are priza la public. Folosesti termenii corespunzatori nivelului de educatie al publicului tau?
Te-ai asigurat ca nicio eroare gramaticala sau de tehnoredactare nu s-a strecurat in text? Sunt toate numele scrise corect?

  1. Coerent

Atunci cand mesajul tau este coerent, este si logic. Toate punctele de discutie trebuie sa fie conectate intre ele si relevante temei principale. Tonul si topica textului trebuie sa fie de asemenea logice si adecvate.

  1. Complet

Intr-un mesaj complet, audienta are absolut toate informatiile necesare si aplicabile, astfel poate trece la actiune.
Contine mesajul tau o invitatie la actiune,  astfel incat audienta sa stie ce iti doresti?
Ai inclus toate informatiile relevante?

  1. Curtenitor

Comunicarea politicoasa este si prietenoasa, deschisa si sincera. Nu exista insulte ascunse sau un ton agresiv. In acest mod poti pastra punctul de vedere exprimat in mintea audientei si empatezi cu nevoile acesteia.