Iata ca ne indreptam cu pasi repezi inspre cea de-a treia editie a programului dedicat tuturor managerilor sau antreprenorilor aflati la inceput de drum sau celor care nu au fost implicati pana acum in programe ample de dezvoltare personala.
Odata cu asta ne-am hotarat sa trecem in revista si cele mai importante 10 aspecte descoperite de cei ce au participat la acest training. Oricine parcurge aceste 10 puncte are de invatat lucruri utile pentru rolul de manager. Este vorba despre comportamentele pe care au spus ca le vor deprinde sau ca le vor schimba si despre instrumente de lucru despre care au spus ca le vor pune in aplicare.
Cei 28 de manageri care au participat pana acum la acest program inovativ au avut parte de o experienta unica de invatare si au plecat cu un raspuns clar la orice intrebare au avut si cu o rezolvare pentru orice situatie cu care au spus ca se confrunta.
Astfel, cei doi consultanti, Alex Dinu si Sorin Faur, au creat cadrul de lucru perfect, in asa fel incat in urma exemplelor, studiilor de caz, exercitiilor sau instrumentelor cu care s-a lucrat sa se gaseasca solutii reale, aplicabile oricand in orice companie din Romania.
Iata mai jos care sunt cele 10 lucruri pe care fostii participanti au spus ca vor incepe sa le aplice in companiile in care sunt implicati:
- Stabilirea obiectivelor globale si intermediare
Am descoperit ca pentru a atinge performantele cerute, dar si pentru a eficientiza activitatea echipelor noastre este necesar sa cunoastem atat obiectivele globale ale companiei, cat si sa stabilim obiective pentru echipa pentru care suntem manageri, sa le impartim in obiective intermediare si apoi individuale.
Pentru toate acestea folosim doua instrumente de lucru extrem de puternice, respectiv MBO (Management By Objectives) si OKR (Objectives, Key, Results), folosite si de catre companii precum Google.
Folosindu-le, vom sti intotdeauna care ne este tinta, de unde plecam, unde suntem si care sunt deciziile pe care trebuie sa le luam astfel incat sa ajungem acolo unde vrem sa ajungem.
- Cunoasterea oamenilor
Am trecut prin ecuatia “People” si in acest fel am dedus ca este foarte important sa avem un model psihologic si o profilare cat mai ampla pentru oamenii cu care lucram in echipa noastra. In acest fel vom sti care este omul cel mai potrivit pentru task-urile pe care le avem de indeplinit, ce il motiveaza pe fiecare in parte, cum sa ne comportam cu fiecare angajat etc.
Totodata, au fost descoperite si s-a lucrat cu cele mai bune metode de a face o astfel de profilare: fisele de lucru potrivite, ascultarea si observarea.
- Motivarea
Desi toata lumea credea ca factorul cel mai important si motivant este reprezentat de bani, pe parcursul acestei parti din training am descoperit ca acest fel de motivatie aduce rezultate pe termen scurt si ca sunt alte aspecte de care trebuie sa ne ingrijim ca manageri, in asa fel incat sa ne asiguram ca avem o echipa motivata. Printre ele se enumera: aprecierile, incurajarile, aderarea la niste valori comune ale echipei, felul in care se inteleg membrii echipei etc.
- Implementarea corecta a procesului de delegare
In acest capitol am descoperit ce inseamna delegarea, de ce o facem, la ce ne ajuta atat pe noi, cat si pe cei catre care delegam, ce beneficii aduce pe termen scurt si pe termen lung, care sunt pasii delegarii eficiente, ce delegam, ce nu delegam, barierele delegarii si altele care sa ne ajute sa ii dezvoltam pe oameni, sa ne ajute sa marim productivitatea, sa castigam timp si sa ne oferim posibilitatea de a creste profesional si personal.
- Folosirea feedback-ului
Dupa exercitiile dedicate procesului de evaluare si de feedback, participantii au concluzionat ca feedback-ul continuu este una dintre principalele activitati in care trebuie sa se implice ca manageri, ca acesta ajuta atat la motivarea oamenilor, cat si la dezvoltarea acestora si a noastra, dar si la imbunatatirea rezultatelor.
Am lucrat cu diferite modele de feedback, dar si cu instrumente ce ne ajuta la intregul proces de evaluare.
S-a dedus ca evaluarea este un proces care nu trebuie facut doar o data pe an, ci in mod repetat, des, alaturi de feedback acordat ori de cate ori este nevoie.
- Feedforward
Un concept nou pentru toti participantii, care ajuta atat in procesul de evaluare dar mai ales in cel de delegare. Ne ajuta la a ii pregati pe angajatii nostri referitor la care ne sunt asteptarile de la ei si la care sunt comportamentele, actiunile sau indicii ce urmeaza a fi evaluati si in functie de care vom spune daca suntem sau nu multumiti de activitatea lor.
- Ascultarea activa
Am stabilit ca vrem sa ne cunoastem oamenii oricat de bine putem astfel incat sa ii putem motiva cat mai bine, sa eficientizam activitatile cat mai bine si am dedus impreuna, in urma studiilor de caz, a exercitiilor si a propriilor experiente ca oamenilor le place sa fie ascultati, ca ascultandu-i crestem increderea pe care acestia o au in noi, ca putem afla informatii importante pentru noi, ca putem afla ce ii motiveaza cel mai bine, care este parerea lor despre noi, despre activitatea lor etc.
Mai departe participantii la First Time Manager si-au asumat ca vor face mai multe actiuni asupra comportamentului lor astfel incat sa asculte activ: sa aiba rabdare, sa noteze, sa puna intrebari si sa se uite in ochii celuilalt atunci cand asculta.
- Structurarea sedintelor
Am lucrat in aceasta parte a training-ului cu Modelul DC© de sustinere a sedintelor iar fiecare dintre participanti a plecat de aici cu idei pe care sa le aplice in propria companie pentru a eficientiza activitatea de sustinere a sedintelor si de luare a deciziilor. Printre cele mai importanta aspecte ce vor fi implementate:
- stabilirea unui program predictibil pentru sedintele periodice si completarea unui calendar comun pentru toti participantii pentru o perioada mai lunga de timp
- transmiterea documentatiei necesare analizei subiectelor sedintei inainte de sedinta
- crearea unei agende cu subiectele sedintei, timpul alocat pe subiect si distribuirea ei catre participanti inaintea sedintei
- evitarea “deraierilor” de la subiect
- crearea unei minute (pe baza modelului prezentat la eveniment) care sa contine subiectele, deciziile luate, responsabilii pentru aplicarea acestora, dar si termenele limita
- Este de incredere si ofera incredere
Am lucrat impreuna si am dedus care sunt comportamentele si atitudinile pe care trebuie sa le aiba un om astfel incat sa fie un bun manager (dupa care fiecare participant s-a autoevaluat). Printre comportamentele cele mai des intalnite a fost increderea.
Astfel, am experimentat faptul ca increderea are trei piloni pe care se bazeaza:
- Compasiunea: sa iti pese de ceilalti
- Integritatea: sa faci ceea ce ai promis ca faci, cand ai promis ca faci
- Competenta: sa stii ceea ce faci
Pentru ca oamenii sa aiba incredere in noi este nevoie sa le dovedim pe toate cele de mai sus.
De asemenea, pentru ca oamenii sa aiba incredere in noi, trebuie ca la randul nostru sa avem incredere in oameni.
- Responsabilitatea
Ultimul dintre punctele pe care le prezentam in acest articol este legat tot de comportamentul unui bun manager. Iar acest tine de responsabilitatea de care trebuie sa fie constient ca o are asupra deciziilor pe care le ia (sa isi asume rezultatele) sau pe care evita sa le ia si asupra rezultatelor echipei lui.
Intotdeauna rezultatele unui manager este media rezultatelor echipei pe care o conduce.
Acestea sunt doar 10 dintre lucrurile pe care participantii ni le-au scris ca le-au implementat. Lista complete cuprinde 47 de comportamente, atitudini pe care oamenii vor sa le faca in plus sau diferit sau de instrumente de lucru pe care vor incepe sa le foloseasca.
Trainingul First Time Manager pe care il organizam periodic trece orice participant printr-o experienta unica de invatare, care il poarta de la A la Z prin ceea ce inseamna managementul unei echipe.
Poti afla si tu detalii complete despre acest training AICI
Pe langa asta vei primi si un voucher ce iti ofera un discount suplimentar de 100 de lei pentru participarea la training.
[ninja_form id=3]
Distribuie in social media:
<div class=”addthis_sharing_toolbox”></div>
Te-ar putea interesa si:
[crp]