Companiile care gandesc pe termen lung si isi doresc o dezvoltare infloritoare si progresiva vor aplica diverse masuri pentru a imbunatati modul de gestionare al perfomantei. Astfel, acestea implementeaza solutii inovatoare prin care se asigura ca procesul ofera rezultate reale si imbunatateste performantele tuturor angajatilor.
Managementul performatei este un factor crucial in dezvoltarea unei companii, deoarece influenteaza toate aspectele organizationale ale unei inteprinderi. Mai jos vei gasi o lista cu indicatorii corecti si realisti ai managementului performantei:
Planificare
Aceasta etapa presupune stabilirea obiectivelor angajatilor si comunicarea acestor obiective intr-un mod clar si eficient. In timp ce aceste obiective trebuie prezentate in fisa postului pentru a atrage candidati de calitate, ele ar trebui sa fie comunicate si candidatilor care devin angajati.
Stabilirea obiectivelor sta la baza unui proces eficient de gestionare a performantei. Exista doua intrebari al caror raspuns depinde de acest lucru. In primul rand, obiectivele sunt formulate clar si pot fi intelese de fiecare membru al echipei? In al doilea rand, contribuie direct la realizarea strategiei de baza a intreprinderii?
O modalitate eficienta recomandata pentru stabilirea obicetivelor este SMART:
- S – Specific
- M – Masurabil
- A – Realizabil / (poate fi Atins)
- R – orientat spre Rezultate / Realist / Relevant
- T – limitat in Timp
Monitorizare
Managerii au datoria de a monitoriza performanta angajatilor in functie de obiectivele stabilite. Aici intervine managementul continuu al performantei. Cu un software adecvat de management al performantei, pot fi urmarite progresele echipei in timp real si detaliat.
Caracteristici cheie ale unui software eficient de gestionare a performantei:
- personalizare: ar trebui sa fie personalizabil pentru a se potrivi domeniului de activitate si strategiei de management al performantei.
- transparenta: ar trebui sa poata elimina confuzia pe care atat managerii cat si echipele lor o experimenteaza in procesul de management al performantei.
- obiectivitate: ar trebui sa poata oferi valori obiective pe care managerii isi pot baza evaluarea performantei.
- frecventa: ar trebui sa permita obtinerea feedback-ului in timp real si evaluari periodice ale angajatilor.
Urmarirea regulata a activitatii companiei ofera posibilitatea de a transmite feedback in functie de necesitati, de a face ajustari la planurile deja stabilite, de a aborda obstacolele cu mai multa usurinta si de a gasi rezolvari pentru erorile aparute. Fara un mecanism de monitorizare regulata a progreselor, toate acestea nu ar putea fi posibile.
Exemple specifice ofera claritate si ajuta angajatul sa se concentreze pe sarcinile viitoare. Angajatul experimenteaza adesea obstacole pe care managerul nu se intalneste in activitatea sa. Tocmai de aceea, este crucial ca managerul sa asculte perspectiva angajatului si sa incorporeze observatiile acestuia in planurile viitoare.
Dezvoltare
Aceasta faza include utilizarea datelor obtinute in faza de monitorizare pentru a imbunatati performantele angajatilor.
In functie de rezultatele obtinute, se vor analiza punctele slabe pentru a cauta solutii de imbunatatire. In acest caz, poate fi necesara propunerea unor cursuri de perfectionare pentru a ajuta echipa sa isi imbunatateasca performantele.
Evaluare
Cand spunem “performanta”, ne gandim automat la niste rezultate superioare celor obisnuite. Cu toate acestea, performanta se refera atat la rezultate slabe, cat si la cele peste medie, iar acest lucru poate fi determinat in functie de procentul in care obiectivele au fost duse la bun-sfarsit.
Performanta fiecarui angajat trebuie evaluata periodic. Evaluarile sunt esentiale pentru a identifica starea performantei angajatilor si pentru a implementa modificarile in consecinta. Atat colegii, cat si managerii trebuie sa treaca prin procesul de evaluare pentru a contribui la maximizarea rezultatelor.
Recompensarea
Recunoasterea si recompensarea performantei este esentiala pentru procesul de management al performantei, precum si un factor important care determina implicarea angajatilor. Poti face acest lucru printr-o simpla multumire, recunoastere sociala sau cu un program de recompensare a angajatilor la scara larga, care rasplateste regulat performantele excelente ale acestora prin diferite bonusuri si recompense specifice.
Obiectivul principal al managementului performantei este de a crea un mediu in care oamenii sa poata performa la maximul abilitatilor lor pentru a produce rezultate calitative in moduri cat mai eficiente.
Asadar, putem concluziona ca stabilirea indicatorilor corecti si realisti va ajuta managerii sa inteleaga mai bine managamentul performantei si modul de desfasurare al acestuia.