Da, este o perioada destul de infricosatoate, iar asta se reflecta destul de puternic in productivitatea noastra si eficienta cu care reusim sa indeplinim sarcinile pe care le avem la job, zilnic. Fiind alimentati zilnic cu frica si anxietate cauzata de evolutia pandemiei si regulile de siguranta tot mai restrictive este normal sa ne fie bruiat echilibrul din viata profesionala.

Conform unui studiu publicat de Harvard Business Review, angajatilor, care se simt stresati sau amenintati, le este afectata abilitatea de a gandi stategic, a vedea pe termen lung un proiect sau a inova.

Astfel, un lucru bun in aceasta perioada este sa diminuam stresul si sa incercam pe cat posibil sa ramanem productivi. Este mai important ca nicioada sa ramanem calmi si sa gandim logic si pozitiv. Pentru asta am ne-am inspirat din cateva articole de pe Business Insider, Telegraph si Independent si am strans cateva sfaturi care sa ne ajute sa depasim momentele de panica si sa ramanem concentrati:

1. Limiteaza consumul de stiri

Din moment ce nu putem controla evolutia virusului si tot ceea ce putem face este sa stam in casa, sa ne igienizam bine si sa evitam contactul cu persoane infectate, putem sa controlam cat timp ne expunem la stirile despre coronavirus.

Incearca sa nu petreci intreaga zi capturat de stirile infricosatoare despre evolutia virusului. Normal, trebuie sa ramai informat si sa stii ce se intampla in jurul tau, insa daca te lasi capturat si afectat prea tare de toate noutatile si stirile negative despre ce se intampla, nu vei reusi sa realizezi ceva subtantial la munca.

In schimb, recomandam sa-ti alegi un moment specific al zilei, dedicat special pentru stiri. De exemplu, un moment in care sa verifici din surse sigure actualitatile, fie dimineata, la pranz sau sa te uiti la stirile de seara.

2. Prioritizeaza-ti munca

Foloseste timpul petrecut in izolare pentru a-ti indeplini obiectivele pe care ti le-ai propus la munca. Desi, peste tot pe internet vezi ca oamenii se plictisesc, fiind izolati la domiciliu, acesta nu trebuie sa fie si cazul tau. Foloseste cu cap timpul pe care il ai. Profita de faptul ca evenimentele la care doreai sa mergi au fost anulate sau amanate, de inchiderea cafenelelor si tuturor locurilor de relaxare si de toate micile tentatii si distrageri pe care le aveai. Acum ai tot timpul necesar sa realizezi sarcinile si sa-ti atingi obiectivele propuse.

Daca te mobilizezi bine, folosesti timpul extra pe care l-ai castigat cu munca de acasa sa realizezi task-urile pe care le tot amanai sau chiar sa revizuiesti si sa imbunatatesti proiectele deja finalizate.

3. Organizeaza-ti orele de lucru si pauzele

Poate cel mai greu aspect peste care trebuie sa trecem, acum, cand lucram de acasa este sa reusim sa evitiam sa cadem prada telefonului, retelelor sociale sau televizorului din 5 in 5 minute.

Daca la munca ziua ne era sparta de pauze de masa, sedinte, intalniri cu clientii sau discutii cu colegii de munca, acasa nu avem astfel de evenimente. Pentru a fi productivi ne putem organiza mai bine programul. Creierul uman se poate concentra, in medie, 90-120 de minute inainte de a avea nevoie de o pauza. Astfel, de exemplu, sa lucram in continu 60-90 de minute urmate de o pauza de 5-10 pentru a ne aerisi mintea. Asa vom putea sa ne mentinem nivelul de concentrare la cote maxime.

4. Gandeste pozitiv

Chiar daca este greu in aceasta perioada sa vedem si partile bune ale lucrurilor si ne lasam afectati de lucrurile negative, trebuie sa gasim un echilibru intre cele doua. Pentru ca interactiunile negative afecteaza creierul la un nivel mai puternic ca cele pozitive, este necesar sa incercam sa ne orientam gandirea si spre lucruri bune. Cum ar fi faptul ca avem posibilitatea sa lucram de acasa si locul de munca ne este in siguranta.

Un exercitiu bun, nu numai acum ci in toate momentele de criza, este sa-ti amintesti si sa verbalizezi sau sa scrii in fiecare zi 5 lucruri pentru care esti recunoscator. Chiar daca suna cliseic, te va ajuta sa vezi ca esti mult mai norocos decat altii.

Nu uita sa stai in casa, sa te speli pe maini cat mai des, sa te hidratezi cum trebuie si sa eviti pe cat posibil iesirile sau intalnirile cu alte persoane. Intre timp, sa profitam cat de mult putem de timpul liber si sa fim pe cat se poate de productivi.