Foarte multi manageri nu sunt constienti de cat de importanta este evaluarea performantelor angajatilor, insa, aceasta este absolut necesara in cresterea performantei acestora. Foarte important este ca evaluarea sa fie facuta in mod corect. Decat sa faci o evaluare gresita, mai bine nu o faci, sunt de parere specialistii.
Iata cateva din cele mai intalnite greseli pe care le fac managerii in evaluarea angajatilor:
Evaluarea intarziata
Deseori, evaluarea performantelor angajatilor, nu se regaseste pe lista prioritatilor managerilor. Insa, prin intarzierea procesului de evaluare, ca si manager, iti poti pierde credibilitatea in fata angajatilor tai. In momentul in care vei considera ca trebuie sa penalizezi un anumit angajat pentru o anumita greseala, acesta ar putea sa o justifice ca o consecinta a comportamentului tau.
Supraevaluarea angajatilor
De multe ori se intampla ca un angajat cu o performanta slaba sa fie mai apreciat decat ar merita in realitate. Acest lucru i-ar putea oferi alcelui angajat sentimentul de siguranta, ceea ce ar putea avea ca si consecinta distrugerea valorilor performantelor pentru ceilalti angajati.
Recomandarea specialistilor este sa faci o comparatie intre angajat si colegii acestuia, folosind ca si termeni de comparatie: “mai putin bun “, “asemanator” sau “mai bun”.
Aceasta modalitate de evaluare este foarte utila atunci cand se iau decizii de promovare sau concediere, spun specialistii.
Favorizarea unor angajati
Ca si in cazul interviurilor de angajare, se intampla ca de multe ori managerii sa favorizeze in mod subconstient o persoana care li se aseamana intr-un fel sau altul. Specialistii in HR sunt de parere ca principala preocupare in acest sens a unui manager ar trebui sa fie daca angajatul a obtinut rezultatele asteptate prin propria munca, conform propriilor idei, si nu daca si-a indeplinit sarcinile in acelasi mod in care ar fi facut-o el. In concluzie, subiectivismul este una din cele mai mari greseli ale managerilor in evaluarea performantelor angajatilor.
Lipsa obiectivelor viitoare
In cadrul oricarui proces de evaluare trebuie sa stabilesti anumite obiective pe care angajatul sa le atinga, in asa fel incat acestea sa se incadreze in timpul si conditiile de lucru. Foarte important este sa se stabileasca anumite recompense pentru obiectivele atinse, recompense care ar trebui sa fie foarte bine cunoscute pentru toata lumea inca de la inceput.
Etichetarea angajatilor
Incearca sa nu pui o eticheta angajatului fara sa il faci sa fie constient de greselile sale. Daca il vei eticheta fara sa ii aduci la cunostinta anumite probleme, acesta nu va sti ce anume trebuie imbunatatit in comportamentul sau si va continua sa greseasca.
Criticile extreme
Cu siguranta nu exista om perfect pe lumea asta, asa cum nu exista nici om fara calitati. De aceea, incearca sa fii echilibrat atunci cand faci unele comentarii legate de performantele angajatilor tai.
Pentru a realiza o evaluare cat mai corecta a angajatilor si pentru a intelege cat de important este managementul performantei pentru tine si organizatia din care faci parte, te asteptam la trainingul “Evaluarea si managementul performantelor angajatilor”.
Mai multe detalii, aici!
Distribuie in social media:
<div class="addthis_sharing_toolbox"></div>
Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:
Te-ar putea interesa si:
[crp]