De cate ori ai sunat pe cineva si parea ca vorbeste ca dintr-un butoi? Practic, pentru ei esti un necunoscut si incep sa iti puna intrebari de tipul: “cine esti?”, “ce vrei?” etc. Ii poti simti cum lupta pentru a procesa informatia primita prin telefon. Acesti oameni sunt vizuali si par a face din discutia telefonica o lupta doar pentru faptul ca nu te pot vedea. Daca doresti sa te prezinti pentru a promova un produs sau serviciu si sa le transmiti incredere, iata ce trebuie sa faci:

  1. “Deseneaza-le” o imagine rapida

Utilizeaza inca de la inceput limbajul vizual astfel incat sa ai parte de o intelegere vizuala si conversatia sa fie foarte clara pentru ei. Explica-le motivul pentru care ii contatezi astfel incat sa poata vedea imediat contextual situatiei. De aceea ar fi bine ca inainte de a-i suna sa faci niste cercetari legate de ei si de afacerea lor. Poate ca i-ai vazut vorbind recent la o conferinta sau intr-un comunicat de presa despre ei sau despre compania lor. Prezinta-le cercetarile pe care le-ai facut intr-o maniera concisa, astfel incat sa poata vedea ca ai un “motiv veritabil de afaceri” sau un “motiv veritabil de a asculta” pentru care i-ai contactat, inca de la inceput.

  1. Stabileste o alta data in care puteti avea o discutie telefonica mai detaliata

Nu incerca sa retii prea mult la telefon o persoana vizuala, mai ales daca ai sunat pe neasteptate. Aceste persoane sunt tentate sa dea inapoi si drept urmare, le poti pierde cu usurinta. Inteaba-i daca este un moment bun pentru a purta o discutie si asigura-te ca nu i-ai intrerupt de la ceva important. Apoi poti stabili o sesiune telefonica ulterioara  de 15-20 de minute in care puteti vorbi mai in detaliu.

  1. Furnizeaza suport vizual pentru intalnirea telefonica

Inainte de apelul telefonic, trimite o agenda in care sa punctezi clar ceea ce urmeaza sa discutati. De asemenea, poti trimite orice documente demonstrative care vor imbogati si mai mult imaginea pe care le-ai creat-o in minte inca de la primul telefon. Cu siguranta vei dori sa le arati o legatura intre cercetarea pe care ai facut-o despre ei si serviciul sau produsul pe care vrei  sa-l promovezi. Daca persoana respectiva are un asistent personal  ar fi bine sa suni inainte de intalnirea telefonica pentru a verifica daca a fost pus la curent cu documentatia trimisa si cu agenda apelului telefonic. In acest fel, va avea toate informatiile incorporate in ochii mintii inainte de a fi apelat.

Insa ce se intampla daca nu esti intr-un rol de telesales si trebuie sa promovezi ceva unei persoane, iar tu esti o persoana vizuala?

  1. Cauta o poza a persoanei pe care urmeaza sa o suni

Intra pe google si tasteaza numele persoanei pe care vrei sa o contactezi. Foarte posibil vei gasi o fotografie pe site-ul companiei pe care o reprezinta sau pe vreo retea sociala. Atunci cand suni tine poza in fata ta si astfel vei simti ca vorbesti cu acea persoana si nu cu o voce fara trup. Daca nu gasesti sub nicio forma o poza cu acea persoana, incearca sa ii creezi o imagine cu ochii mintii si astfel iti va fi mai usor sa porti conversatia respectiva.

  1. Atunci cand urmeaza sa dai o serie de telefoane, tine in fata ta o structura a apelurilor si o documentatie specifica

Pentru a “vedea” ceea ce faci, asigura-te ca ai o structura corecta a apelului in functie de ceea ce ai de gand sa spui si de posibilele schimbari care pot avea loc in timpul convorbirii. Indiferent de metoda folosita, aceasta va face convorbirea mult mai confortabila. De asemenea, tine la indemana orice documentatie de sprijin cum ar fi studii de caz sau un exemplu pe care l-ai folosit pentru un alt client si a dat rezultate.

  1. Utilizeaza strategii sau modele de succes ale altor persoane vizuale

“Fura” din strategiile prietenilor sau colegilor tai care sunt foarte vizuali in modul de a prelua informatii.

Ai putea sa ii intrebi cum se pregatesc mental pentru fiecare apel si cum se adapteaza contextului pentru a avea cele mai bune rezultate posibile. Acest lucru te-ar putea ajuta foarte mult in gasirea unei metode de a combate un disconfort in loc sa incerci si sa faci un pas gresit.

Daca observi  ca de multe ori vizualizezi cu ochii mintii ceea ce gandesti, atunci este foarte probabil sa ai o puternica latura vizuala.

Vrei sa obtii o crestere a vanzarilor si a ratei de succes a apelurilor telefonice de minimum 20%?

Ai pierdut vreodata o oportunitate de a vinde pentru ca nu ai fost pregatit pentru un apel telefonic?

Esti agent de telesales si vrei sa stii cum sa tratezi obiectiile clientilor?

Atunci te asteptam la Trainingul “Atinge Succesul In Telesales”. Pentru mai multe detalii, CLICK AICI!

Distribuie in social media:

<div class=”addthis_sharing_toolbox”></div>

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:

Te-ar putea interesa si:

[crp]