Importanta testarii psihologice a angajatilor – de ce si cand
Sunt multe preconceptii care orbiteaza in jurul testarilor si profilarilor psihologie. Cel mai adesea ideea despre psihologie si teste din domeniu se indreapta direct catre anumite arii din capul muncii (politie, serviciu militar, penal etc) sau catre partea mai putin roz a psihologiei, cea care vizeaza exclusiv probleme neurodegenerative.
In orice caz, testarile sunt o metoda grozava de a intelege oamenii. Anul acesta s-a constatat o crestere majora in uzitarea de teste psihologice in corporatile multinationale, in scopul gasirii candidatilor perfecti pentru diferite posturi.
Concret, 67% dintre cele mai mari corporatii au inceput sa foloseasca testari psihologice pentru a determina daca un candidat se potriveste cu adevarat pe postul pentru care aplica. Este o crestere semnificativa fata de anul trecut cand media generala a celor care utilizau testele si profilarile psihologice era de 50%.
Poate nu pare un ceva atat de importat. Insa ar trebui sa ne intrebam de ce o crestere asa semnificativa in utilizarea testelor? Care este importanta testarii psihologice a angajatilor? In definitiv, nimeni (mai ales companii de calibru asa mare) nu isi doreste sa piarda bani pe ceva inutil.
Testarile psihologie ofera o perspectiva mai buna asupra unui posibil candidat, dar si asupra angajatilor din firma.
Chiar daca multi au ramas cu ideea ca un test iti arata doar daca un om este introvert sau extrovert, ori ca scoate la iveala mania, psihopatia etc, aceste teste nu se limiteaza doar la aceasta arie.
Spre exemplu, astfel de teste, impreuna cu studiile stiintifice, au scos la iveala faptul ca cei mai buni din domeniul vanzarilor nu sunt nici introverti nici extroverti, ci ambiverti. Stiu cand sa vorbeasca mult si cand sa fie retinuti pentru a nu stingherii un posibil client.
In cazul unui posibil angajat testele pot oferi indicii despre cat de bine se va potrivi in echipa, cat de bine poate adopta cultura companiei si asa mai departe. Precum si deterimanarea punteclor forte, ori a aspectelor neplacute ale viitorului angajat.
Nimeni nu vrea sa investeasca intr-un viitor angajat nepotrivit. Daca noul recrut pleaca pentru o oferta mai buna in nici o luna sau se dovedeste ca acesta nu se potriveste deloc cu pozitia care ia fost desemnata, nu inseamna nimic mai mult decat o pierdere de timp si bani. Mai ales ca acest lucru inseamna demararea unei noi campanii de angajare.
In aceeasi maniera, un test psihologic poate sa iti spuna foarte multe despre satisfactia muncii pe care o au actualii tai angajati, despre evolutia lor in cadrul companiei si daca este poate cazul sa le oferi o alta pozitie sau sa ii transferi in alt departament.
Concret, aceste teste si profilari iti pot spune unde ar trebui sa fie angajatii tai pentru a isi folosi aptitudinile la maximum potential.
Daca vrei sa afi mai multe despre angajatii tai , despre abilitatile lor ascunse si despre cum poti aduce la suprafata ce este mai bun din ei apeleaza la serviciul nostru pentru companii Testari si profilari Psihologice .
Distribuie in social media:
<div class=”addthis_sharing_toolbox”></div>
Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:
Te-ar putea interesa si:
[crp]