2 din zece tineri isi doresc sa isi deschida propria afacere in urmatorii 2 sau 3 ani. Insa tot acesti tineri se lovesc de doua probleme majore: capitalul sau atragerea finantatorilor si contabilitatea ( sau mai degraba gestionarea legilor fiscale).
Cand ne gandim la contabilitate, tindem sa ne gandim doar la un aspect al sau – calcule interminabile. In orice caz, atunci cand colaboram cu un contabil sau ne decidem sa infiintam o afacere, fie ea in regim PFA sau SRL, ne lovim de terminologia complicata, Codul Fiscal, legi si drumuri lungi intre institutiile statului.
Asadar, chiar din momentul in care ne punem in gand sa ne dezvoltam propria afacere, trebuie sa incepem sa ne gandim serios daca putem face fata Codului Fiscal si limbajului legislativ.
Totul incepe de la informare si desi avem Google, Bing si alte motoare de cautare, lucrurile ar putea sa nu fie atat de simple pe cat par la primul search.
Spre exemplu, atunci cand cautam “Infiintare PFA” o sa gasim diverse site-uri cu sfaturi despre cum se face, ce acte iti trebuie si asa mai departe. Gasim lista actelor (aproximativ peste tot la fel):
- Copie C.I.
- Copie legalizata dupa dovada de proprietate
- Certificat de atestare fiscala in original, in termen de valabilitate
- Acordul Asociatiei de proprietari/locatari(daca este cazul)
- Documentul care sa ateste pregatirea profesionala, care poate fi, dupa caz:
- diploma
- certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamant
- certificatul de calificare profesionala sau de absolvire a unei forme de pregatire profesionala
- certificatul de competenta profesionala
- atestatul de recunoastere si/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobandit calificarea in strainatate
- orice alte dovezi care sa ateste experienta profesionala
- Specimen de semnatura
Si lista taxelor pe care trebuie sa le platim. Simplu, clar si frumos nu-i asa? Dar ce facem cu TVA-ul? Cu taxele? Cand se schimba darile la stat ale unui PFA? Lista de intrebari poate continua. Iar raspunsul il gasim fie in Codul Fiscal, fie cu ajutorul unui consultant precum www.conta-pfa.ro .
Diferenta? Codul fiscal este lung, anevoios, iar limbajul de specialitate nu este pentru oricine. Practic putina neatentie, o mica neintelegere te poate impinge in ilegalitate.
Aceleasi lucruri le intampinam si in cazul unui SRL (societate cu raspundere limitata). De fapt, lucrurile sunt mult mai complicate in cazul unui SRL si de aceea esti obligat sa ai fie un contabil, fie sa colaborezi cu o firma precum www.firmadeconta.ro .
De ce se intampla acest lucru? Pentru ca daca in regim de PFA aveai voie sa ai maximum 5 angajati, codurile CAEN se rezumau doar la cele in care este atestat detinatorul, iar taxele sunt putine si usor de manevrat, in cazul unui SRL lucrurile se complica.
SRL-ul poate avea mult mai multe coduri CAEN, are nevoie de documente care sa ateste experienta profesionala a administratorului si actionarilor, nu doar a detinatorului. Apoi, taxele, impozitele sunt numeroase si la fel si legile pe care un SRL trebuie sa le respecte pentru a fi in legalitate.
Distribuie in social media:
<div class=”addthis_sharing_toolbox”></div>
Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:
Te-ar putea interesa si:
[crp]