Pentru voi ce inseamna comunicare eficienta? Cand iti dai seama ca ai fost eficient in procesul de comunicare?
Am creat un concurs pe pagina noastra de facebook si am primit urmatoarele raspunsuri de la fanii nostri:
1. O comunicare eficienta presupune sa te faci inteles din putine cuvinte de catre interlocutorul tau, fara agresivitate (Mirel Stuparu)
2. Comunicarea eficienta presupune expunerea ideilor in scris sau in vorbire intr-un mod clar si concis pentru a fi nu exista neintelegeri (Oana Anton)
3. Comunicarea eficienta presupune sa anticipezi obiectiile si dorintele interlocutorului. Comunicarea eficienta nu lasa loc de intrebari! (Cristian Calin)
4. Sa comunici eficient inseamna sa transmiti si sa primesti exact informatiile pe care le doresti si de care ai nevoie, ascultand ce are interlocutorul de spus. Conditiile comunicarii eficiente, din punctul meu de vedere sunt: sinceritatea, gandirea si ascultarea. (Alina Mihaela Sofica)
5. Comunicarea eficienta presupune asigurarea suportului informational reciproc (intre interlocutori), intelegerea rolului fiecaruia in subiectul dezbatut (astfel incat implicarea sa fie responsabila si motivata) si generarea de feedback ptr. urmarirea atingerii obiectivului dorit… ( Mirela Elena Mirza)
6. Pentru a putea ajunge sa comunici eficient, ai nevoie de un set de aptitudini care includ comunicarea nonverbala, ascultarea atenta, capacitatea de a-ti stapani stresul de moment si de a intelege emotiile tale si ale celui cu care comunici. (Mihaela Gusu)
7. Comunicarea eficienta permite ca atat transmitatorul cat si receptorul mesajului sa inteleaga si sa actioneze ca atare. Asta ca sa nu existe dubii, semne de intrebare, stare de anxietate, nervoizitate si nici frustrari acumulate dupa terminarea conversatiei (Vali Mihai)
8. Prin comunicare eficienta inteleg sa stii sa ceri ce doresti, sa exprimi ceea ce simti fara sa lovesti asupra demnitatii tale sau asupra celui care te asculta. Un sumar eficient si coerent inseamna o comunicare eficienta! (Esi Da)