Cultura interna, cultura organizationala sau cultura corporatista se refera la totalitatea valorilor, convingerilor si credintelor care stau la baza unei companii sau a unui departament al acesteia. Astfel, si in departamentul de vanzari este un element vital, care, bine pus la punct, ajuta la determinarea oamenilor sa munceasca la un nivel inalt de performanta, fara sa fie pusa in prim plan recompensa materiala.

Iata opt unelte (preluate din sociologia religiilor, folosite de organizatii pentru a mentine ridicat gradul de motivatie al oamenilor de vanzari) si cateva exemple de moduri in care pot fi ele folosite.

  • Mediul de lucru: sloganurile companiei sau ale departamentului in sine pe peretii biroului, pixuri, agende cu logo, evenimente interne precum petreceri, zile tematice
  • Scopul suprem: viziunea companiei, misiunea, sloganele menite sa ii faca pe salariati sa impartaseasca scopul nobil al organizatiei
  • Etica: existenta la loc vizibil a manualului de etica interna, trainingul de comportament moral, comparatia negativa cu concurenta, standardele de evaluare
  • Confidentialitatea comuna: CV-ul, cardul de acces, rapoartele de activitate, lista de sarcini, prezentarile din sedinte, toate sunt confidentiale, dar nu la nivel individual, ci la nivelul organizatiei
  • Sacritatea: “Bugetul nostru este sfant”, “ Cuvantul CEO-ului este sacru”, “Indeplinirea sarcinii este sfanta”
  • Limbajul de jargon: diferite abrevieri, cuvinte noi, cuvinte preluate din engleza specifice activitatii departamentului sau inventate din oamenii din el
  • Sacrificiul: angajatului sau liderului, in functie de situatie, dar in ambele cazuri pus accent pe el – angajatul recompensat, liderul nerecompensat vizibil, dar subliniat sacrificiul in sine
  • Elemente specifice statutului de angajat: angajare, concediere, sentimentul de apartenta la companie, sublinierea nevoii de persoana in companie, recompense pentru vechime