Social media (Twitter, Pinterest, Instagram, Facebook, Linked In) sunt instrumente grozave pentru extinderea unei afaceri. Indiferent daca iti doresti sa creezi o comunitate de fani pentru afacerea ta, sa castigi clienti sau sa iti expui brand-ul, aceste platforme sunt printre cele mai simple si eficiente canale de expunere.   Dar ca orice lucru, pentru a fi cu adevarat eficiente trebuie sa inveti cateva strategii de a crea continutul si design-ul. Cu toate acestea, este de la sine inteles ca platformele social media sunt mult mai permisive decat reclamele clasice (panouri, TV etc). Poti aborda sa vorbesti cu publicul tau in ce mod iti doresti sis a iti folosesti continutul cum iti doresti.

 

Cel mai important sfat atunci cand vine vorba de marketing-ul online este sa creezi continut orientat concret catre userii tai, inca de la inceput.

 

  1. Trebuie sa iti cunosti foarte bine audienta si poti face asta folosind insights-ul facebook, spre exemplu. Ce postari au mai multe reactii si comentarii? De ce anume este mai atras publicul tau?Fara astfel de statistici risti sa te orientezi spre continut mai putin important pentru publicul tau. Acest lucru poate face userul sa vrea sa dea unfollow paginii tale. Practic, exista riscul ca tu sa pierzi oportunitatea de a face cunoscuta o intreaga gama de produse sau servicii.

 

  1. Concepe produsele si campaniile in asa fel incat sa se muleze pe clientii tai.

Chiar daca ai un produs grozav al carui pachet si campanii se bazeaza pe statistica generala (varsta, stil etc) incearca sa te folosesti si de ce iti ofera social media-ul. Gandeste cum sa imbini grafica la care reactioneaza cei care te urmaresc pe facebook cu produsul tau. De la pachet, la textele de prezentare si campanii. Poti afla mai usor spre ce tind userii tai daca incepi sa dai share la lucruri de pe alte pagini. In definitiv, este chiar recomandat sa dai share de la alte pagini pe acelasi subiect cu al tau si sa recomanzi continut interesant sau valoros pe aceeasi tema cu al tau. Fie ca vezi la ce tind sa reactioneze userii si sa te foloesti de asta, fie pentru a castiga cativa aliati in domeniul raspandirii postarilor.

  1. Raspunde prompt celor care iti acceseaza pagina de facebook, blog-ul etc.

Cea mai buna metoda de a te conecta cu userii tai este sa le arati ca iti pasa de feedback-ul lor. Incearca sa raspunzi “plangerilor”, dar si comentariilor de la postari. Cel mai important totusi, este sa gasesti canalul de comunicare in care predomina posibilii tai clienti. Spre exemplu, pentru un magazin online este posibil sa gasesti mai multi client pe platformele Pinterest si Instagram pentru ca in cazul magazinelor este vorba de foarte mult continut grafic. Incearca sa te axezi mai mult pe canalul corespunzator tipului tau de afacere, dar nu neglija restul platformelor social media – fiecare are utilitatea ei in marketing. Cum transformam aceste reguli in strategii creative de marketing pentru a atrage clientii?

Exista mai multe tipuri de continut: grafic, video si desigur cel de tip-ul articol, twitter etc. Cel mai bine este sa le combini. La fiecare post scris adauga un video sau o fotografie potrivita pentru continutul postului tau.

  1. Articol

Cand vorbim de continutul de tip articol trebuie sa ne concentram foarte mult pe ceea ce isi doresc clientii sau posibilii nostril client sa citeasca. Articolele trebuie sa fie de interes, educative si inspirationale (pana la urma urmei, userii incearca sa se conecteze cu cineva cand citesc sau sa gaseasca acel “Evrika”) iar pentru a face acest lucru poti sa te folosesti fie de statisticiile la care iti dau acces platformele de social media si google sau lucruri putin mai concrete. Poti sa iti iei ideeile din comentariile si statusurile tale cele mai populare. Daca vezi ca oamenii sunt foarte interesati de ceea ce ai spus, salveaza update-ul sau comentariul ori amandoua si fa din ele articole pentru blogul sau site-ul tau.

  1. Concursuri

Exista mai multe tipuri de continut si concursuri. Important in cazul concursurilor nu este neaparat tipul lui ci ceea ce vrei sa obtii din el. Popularitate? Inscriere la Newsletter? Engagement? Putem face un concurs clasic, basic, dar cu cerinte putin mai interesante. Poti oferi ceva userilor tai daca:

  • Posteaza continut video (cele mai bune filmari ale lor, cele mai interesante poze)
  • Voteaza continutul preferat
  • Scriu rime pentru produsul tau si ii dau share cu hastag.

Ori mai este varianta sa oferi puncte si userii cu cele mai multe puncte sa castige premiul. Fa o lista de activitati care ofera puncte si puncte exta. Stabileste un maxim de puncte pentru premii.

  • Engage (share, reactie, comentariu) la postul cu concursul – 3 puncte
  • Inscriere la newsletter -5 puncte
  • Share la articole de pe blog in perioada x – 10 puncte

Insa pentru a aduce concursul in atentia cat mai multor oameni incearca sa pui butonul de “share concurs” pe postarea concursului, reclama si hastag.

  1. Dovada sociala

Oamenii relationeaza cel mai bine cu alti oameni. Tot mai repede ne incredem in apropiati sau in recenzile oamenilor atunci cand vrem sa incercam un serviciu, reteta, restaurant etc. Asadar incearca sa creezi spatiu pentru recenzii, albume foto cu clientii deja existenti si lasa oamenii sa posteze despre tine, pe pagina afacerii tale (desigur trebuie sa fii atent si la ce, incearca sa filtrezi putin cee ace spun userii). Poti organiza evenimente la care sa inviti clientii si pe cei inscrisi la newsletter, in care sa oferi mostre de produse  in pachetele pentru acasa, sa ii lasi sa testeze o gama noua etc. Limitele sunt impuse doar de imaginatia organizatorului. Poti face videoclip-uri, poze  si le poti posta intr-un albu dedicat acestor tipuri de evenimente. Ce poate fi mai concret decat o vedere din backstage?

 

Daca vrei sa aflii mai multe despre marketing inscrie-te si tu pentru trainingul intensiv de marketing direct si marketing online din data de 26-27 aprilie!

Distribuie in social media:

<div class="addthis_sharing_toolbox"></div>

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:

Te-ar putea interesa si:

[crp]