Un program unic de consultanta si asistenta dedicat dezvoltarii creativitatii si a inovatiei in cadrul companiei
[box]Principalul beneficiu pe care programul Up in the sky il aduce in compania dumneavoastra este acela de a ajuta la gasirea celor mai bune solutii pentru problemele cu care se confrunta compania, pentru eficientizarea activitatii; dar mai ales pentru gasirea si implementarea cu succes a noi idei, produse, servicii care sa asigure cresterea cifrei de afaceri a companiei, a cotei de piata, a profitabilitatii.[/box]
Obiective
- Devoltarea creativitatii si inovatiei cu scopul de a identifica mereu cele mai bune solutii pentru rezolvarea problemelor dificile sau neobisnuite;
- Obtinerea de solutii rapide la probleme cel putin aparent, complicate;
- Cresterea agilitatii companiei prin abordarea creativa/inovativa a provocarilor.
Traim intr-o lume in care la fiecare 6 luni apare un nou model de automobil. La fiecare 3 luni apare un nou telefon si in fiecare an apare o noua tehnologie de comunicare. Dupa 6 luni telefonul pe care il folosesti ti se pare vechi si la fel si la fel sistemul tau audio.
Chiar daca nu produci tehnologie, serviciile se supun si ele aceluiasi proces de perisabilitate, de nevoie de innoire continua. Clientii vor sa vada ca tii pasul cu tehnologiile, ca esti preocupat de nou. Clientii se asteapta ca in ziua de astazi sa aiba multe alegeri la dispozitie, o gama larga de produse si servicii si un excelent client service. Competitivitatea se masoara astazi in cate inovatii pe an esti in stare sa produci, ce imbunatatiri pot aduce an de an serviciilor si produselor tale. Nu inovezi, mori!
Creativitatea si inovatia nu apare spontan. Nu apare asa de nicaieri. Ea apare in companii unde exista o preocupare pentru asa ceva, unde exista metodologii si programe care urmaresc acest aspect. Nu trebuie sa mergeti cu gandul la nu stiu ce lucruri sau tehnologii sofisticate. Nu este cazul. Inovatia tine de cu totul alte aspecte decat tehnologia.
Internet bankingul a aparut ca o nevoie si nu dintr-o motivatie pur tehnologica, ci ditr-o nevoie a bancilor de a face fata valului mare de ordine de plata ce urmau a fi procesate.
In 1982 sefului Trezoreriei Americane i-a fost inmanat un document care explicita foarte clar un forecast facut de cativa statisticieni, care spunea asa: “ Daca ritmul de crestere a ordinelor de plata emise de companii si persoane fizice creste in ritm constant – ceea ce este putin probabil, ritmul va fi mai mare – bancile americane vor avea nevoie in 2000 de 124 milioane de angajati, fata de 1,2 in prezent.” Ceea ce ar excede populatia activa a USA! Ce facem?
Si iata ca au gasit modalitatea ideala de a rezolva problema, astazi nefiind nevoie nici macar de 1 milion de oameni in sistemul bancar american.
Cum lucram?
Procesul descris mai jos are rolul de a va creste capacitatea de atac in fata schimbarilor de mediu, tehnologice si nu doar atat, ci si de a fi voi insiva o companie creatoare si inovatoare in domeniul in care activati.
Intotdeauna mai este ceva de adaugat, de imbunatatit, oricat de veche sau simplista vi se pare astazi afacerea pe care o aveti. Nu va lasati pacaliti de competitie care pare ca nu face nimic. Cineva, undeva va face ceva mai mult, mai bine sau mai ieftin si atunci dumneavoastra fie veti fi nevoit sa vindeti mai pe nimica, fie sa inchideti firma careia v-ati dedicat o buna parte din viata.
[Graph]
Pasii procesului UP IN THE SKY:
1
Maparea sistemului.
Presupune scanarea mediului extern, a industriei in care activati, pentru a vedea cum evolueaza competitia si ce este nou.
2
Alegerea impreuna cu top managementul companiei a directiei de urmat.
Catre ce arii/domenii de interes se vor face eforturi de a genera inovatie? Care ar putea fi costurile asociate unui astfel de proces?
3
Sustinerea unui workshop despre “Thinking outside the box”
Gandirea in afara paradigmelor vechi si cresterea capacitatii de preluare a riscului.
4
Generarea de workshopuri facilitate de brainstorming
si alte forme de generare a ideilor noi, la care vor participa cat mai multi dintre angajati, indiferent de pozitia sau domeniul in care acestia opereaza. Tubul modern de pasta de dinti, asa cum il stim astazi a fost creat de un muncitor de la banda.
5
Generarea unei singure echipe de proiect
care sa duca cele cateva idei noi selectate ca fiind bune la faza de executie. Coachingul echipei in definirea obiectivelor si a pasilor de urmat in executarea proiectelor. Definirea resurselor necesare pentru executia proiectelor.
6
Realizarea unui eveniment de comunicare intern asociat proiectului.
7
Scrierea propunerii si a documentatiei asociate.
8
Crearea prototipului sau a unei simulari cat mai apropiate de realitate.
9
Testarea ei si preluarea si prelucrarea feedback-ului de la utilizatori.
10
Rafinarea produsului sau a serviciului
dupa preluarea feedback-ului pentru a ajunge la nivelul de satisfactie al clientului la care s-a intentionat.
11
Evaluarea impactului.
La ce sa va asteptati?
Pentru a face functional un astfel de proces este nevoie in medie de un interval de minim 3 luni. In raport cu un astfel de interval, un minim de 20 de zile efective de lucru este necesar.
Consultantul sau consultantii vor sta in compania dumneavoastra un numar apreciabil de zile pentru:
- A face observatii aspra modului actual de lucru.
- A efectua studii si cercetari de piata in domeniul sau industria in care opereaza clientul.
- Training cu angajatii
- Coaching si mentoring oferit managerilor
- Consultanta oferita managementului
- Facilitarea de sedinte si workshopuri in cadrul companiei
[box type=”bio”] Nota:
- Vom semna un act de confidentialitate asupra tuturor informatiilor de orice natura, cu care consultantii nostri vor intra in contact.
- In mod similar, compania beneficiara se angajeaza ca nu va face publice si nu va folosi neautorizat tehnicile si metodele cu care va lua contact pe parcursul procesului.
- Toti trainerii si consultantii implicati vor avea semnat un astfel de act pentru a proteja clientul.[/box]
Metodele de dezvoltare pe care le utilizam sunt:
Metodă prin care o persoană – trainerul – livrează către participanţă informaţii şi oferă feedback în raport cu intervenţiile participanţilor. Scopul este însuşirea unor informaţii şi modele de lucru pe care participanţii să le aplice în munca lor curentă. Este expresia normelor, a disciplinei si a trecutului ca bază de cunoaştere şi experienţă pentru prezent şi viitor.
Metodă prin care trainerul sau facilitatorul moderează discuţiile de grup pe marginea unei teme sau obiectiv pe care echipa urmează să-l ducă la îndeplinire. Temele sau obiective sunt uneori e natura strategica, mai ample şi nu au neapărat înglobat un indicator simplu de cuantificat. Facilitatorul intervine ori de câte ori este necesar, pentru o oferi informaţie, feedback sau pune întrebări prin care echipa să poată descoperi modalităţi noi de atingere a obiectivelor. Este expresia prezentului ca şi sursă de potenţare a viitorului. Un proces in care sunt testate limitele echipei, creativitatea si inovatia. Facilitatorul are grija de proces, de modul in care se desfasoara discutiile si dezbaterile si mai putin spre deloc, de continutul conversatiilor.
Proces prin care consultantul oferă soluţii clientului, pornind atât de la declaraţiile clientului cât şi de la observaţiile sale proprii sau rezultate în urma unor procese de audit intern. Soluţiile sunt supuse discuţiei grupului de conducere sau liderului şi pot fi modificate în aşa fel încât să servească cât mai bine scopurilor clientului. Scopul este identificarea de soluţii la probleme dificile cu care se confruntă clienţii, în momente în care timpul este critic. Consultanţa mai are şi rolul de oferi liderilor de organizaţii perspective noi asupra unor probleme cu care se confruntă aceştia, feedback şi consiliere pe termen nedefinit. Noi o denumim şi “Factorul Merlin.” Este expresia trecutului ca sursă de cunoaştere şi expertiză pentru proiectarea prezentului şi a viitorului. Este un proces intens si provocator atat pentru consultant cat mai ales pentru client.
Metoda modernă, dezvoltată în a doua parte a secolului XX. Se bazează pe capacitatea coach-ului de a oferi recadrări şi perspective noi clientului astfel încât acesta să poată observa limitările sale şi să găsească soluţii noi la care nu a avut acces până să vadă noile perspective. Coach-ul nu oferă soluţii. Contractul psihologic dintre client şi coach are la bază un grad foarte ridicat de integritate şi responsabilitate. În lipsa lor, procesul nu are sens. Scopul: deblocarea unor situaţii văzute ca şi blocaje de către client, susţiinerea unor saluturi calitative semnificative de către client, depăşirea unor provocări neobişnuite. Este expresia prezentului ca sursă de acţiune, de influenţare şi devenire a viitorului.
Metodă de dezvoltare ce are la bază împărtăşirea de experienţă de către o pesoană care nu doar că are multă experienţă dar a trecut prin situaţiile la care este expus acum clientul.
Scopul: prin întrebări, explicaţii, îndrumare şi împătăşirea de experienţă clientul este ajutat să găsească propriile soluţii la situaţiile la care este expus în acel moment. Este expresia trecutului ca sursă a viitorului.
Detalii contact
Date de identificare
SC The Markers Consult SRL
Reg. Com: J40/8896/2013
CIF: RO32016153
Date de contact
Sediul: Str. Hategana Nr.7, Ap.5, Sect.4, Bucuresti
Telefon: 0770 686 119
Email: contact@trainingurispecializate.ro
Creativitatea nu înseamnă să găseşti un lucru, ci să faci ceva din el după ce l-ai găsit.
[ninja_form id=7]