Tocmai ai obtinut un nou job ca manager. Felicitari! Sau poate doar ai primit sarcina de a forma o noua echipa. Ce provocare!

In orice caz, daca echipa deja exista sau e responsabilitatea ta sa o creezi, ce faci mai departe?

Acest articol ne prezinta lucrurile cheie pe care managerii unei echipe trebuie sa le faca pentru ca echipa lor sa prospere. Acest lucru porneste de la alegerea oamenilor potriviti, a decide cine si ce face, pana la comunicarea cu ei, dezvoltarea si motivarea acestora. Toate acestea acopera, de asemenea, unele din cele mai comune capcane de evitat.

Sa incepem cu ceea ce este mai important. Dar inainte de asta, ne-ar fi utile unele definitii. Ce este managementul mai exact? Cum difera acesta de la o conducere la alta?

Iata ce ne spune expertul in leadership, Warren Bennis: “Liderii sunt acei oameni care fac ceea ce este corect. Managerii sunt acei oameni care fac ceea ce trebuie sa fie corect”. Leadershipul implica crearea unei viziuni convingatoare a viitorului, comunicarea acestei viziuni, si ajutarea angajatilor de a intelege aceasta viziune. Managerii, pe de alta parte, sunt responsabili de asigurarea faptului ca viziunea este implementata eficient si cu success.

Desigur, aceste doua roluri se suprapun si pentru a fi pe deplin eficient, trebuie sa le indeplinesti pe ambele.

1. Importanta delegarii

Prioritatea managerilor de echipa este (sau ar trebui sa fie) delegarea. Nu conteaza cat de eficient esti, unele lucruri chiar nu le poti obtine de unul singur. Cu o echipa in spatele tau, poti obtine mult mai mult. De aceea, este foarte important sa delegi eficient.

O delegare de succes incepe prin potrivirea oamenilor cu sarcinile pe care le au de indeplinit. Deci, trebuie sa explici mai intai care este rolul si obiectivul echipei, apoi sa imparti sarcinile in functie de abilitatile fiecaruia.

2. Motivarea echipei

O alta sarcina cheie ca si manager, este motivarea echipei, indiferent de ce abordare preferi sa adopti.

De asemenea, trebuie sa ai in vedere faptul ca persoane diferite au nevoi diferite atunci cand vine vorba de motivatie. Unele persoane sunt auto-motivate, in timp ce altele vor performa sub presiunea managerului.

3. Dezvoltarea echipei

Echipele sunt formate din membri care au diferite perspective si abilitati. Unii dintre ei ar putea considera anumite sarcini ca fiind provocatoare, in timp ce altii ar putea avea nevoie de sprijin. Altii pot avea un mod de gandire invechit in comparatie cu sarcinile pe care trebuie sa le indeplineasca si in acest caz au nevoie sa isi dezvolete abilitatile. In orce caz, sta in responsabilitatea ta ca lider sa iti dezvolti echipa. Aceste abilitati de conducere vor defini succesul tau pe termen lung ca manager.

Daca iti poti ajuta membrii echipei sa devina mult mai buni decat sunt, vei fi un manager pentru care oamenii vor aspira sa lucreze si astfel, vei avea o mare contributie la dezvoltarea organizatiei tale.

Cel mai eficient mod de a-ti dezvolta oamenii, este acela de a te asigura ca primesti feedback din partea lor. Ba mai mult, daca dai si primesti feedback regulat, performanta tuturor se va imbunatati.

4. Comunica cu oamenii din echipa ta

Ca manager de echipa,va trebui, probabil, sa tii sedinte de toate tipurile, de la cele regulate pana la cele speciale. De cele mai multe ori, aceste sedinte sunt privite de catre angajati ca o pierdere de timp, asa ca incearca sa le organizezi intr-un mod cat mai eficient, astefel incat timpul sa fie folosit atat in favoarea ta cat si in favoarea angajatilor.

5. Comunica cu oamenii din afara echipei tale

Seful tau este probabil cea mai importanta persoana cu care trebuie sa comunici. Fa-ti timp pentru a intelege pe deplin ceea ce seful tau vrea de la tine si de la echipa ta. Daca vei sti exact ce ii place, vei primi mai des aprobarea lui in legatura cu ceea ce urmeaza sa faci.

Nu iti fie teama sa ii ceri sfaturi sefului tau. Poti invata foarte multe lucruri de la el insa daca tu nu indraznesti sa i le ceri, de cele mai multe ori el nu iti va da aceste sfaturi.

Daca te apropii de seful tau pentru a primi o recomandare, asigura-te ca te-ai gandit deja la o rezolvare legata de subiectul pe care urmeaza sa il discutati. Introdu in discutie un rezumat al subiectului si gaseste momentul potrivit in care sa ii spui ca ai nevoie de ajutor.

De retinut!

Atunci cand faci trecerea de la a fi un angajat obisnuit la a fi manager de echipa, trebuie sa iti dezvolti noi competente si sa faci uz de noi instrumente si tehnici. Acestea te vor ajuta in activitatile cheie de management, de organizare, motivare si dezvoltarea comunicarii cu echipa ta. Mai presus de toate, invata sa delegi eficient si de asemenea, invata cum sa motivezi oamenii, cum sa iti dezvolti echipa, cum sa comunici eficient cu oameni din interiorul si din afara echipei tale. Nu in ultimul rand, asigura-te ca eviti toate greselile pe care le fac managerii noi!

Esti antreprenor? Esti director sau responsabil de resurse umane? Conduci o echipa?

Vrei sa cunosti nivelul la care se situeaza angajatii tai?

Vrei sa stii cum poti imbunatati performantele echipei pe care o conduci?

Atunci te asteptam la Trainingul  “Evaluarea si Managementul Performantelor Angajatilor”. Pentru mai multe detalii, CLICK AICI!

 

Distribuie in social media:

<div class="addthis_sharing_toolbox"></div>

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:

Te-ar putea interesa si:

[crp]