“Odata ce ai o cultura a inovatiei, chiar si cei care nu sunt oameni de stiinta sau ingineri – poeti, actori, jurnalisti – acestia, sub forma de comunitate, imbratisaza ceea ce inseamna sa fii un om care cunoaste si intelegele conceptele si practica stiintifica. Ei imbratiseaza conceptul unei culturi inovationale. Acestia aleg ceea ce promoveaza o astfel de cultura. Ei nu se cearta cu stiinta sau tehnologia”

Neil deGrasse Tyson

  Inovatia este piatra de temelie a succesului. Progresul uman este cuantificat in inovatiile care s-au facut de-a lungul istoriei. La fel, astazi, in piata de business conteaza ce aduce nou si ce impact pozitiv are asupra clientilor tai ceea ce oferi tu. Produsele, conceptele si in general orice lucru ce a stagnat, s-a oprit din evolutie a fost uitat in trecut. Nu inovezi, mori. In definitiv de ce ar apela cineva la tine daca tot ceea ce oferi este un apel egoist catre public “cumpara de la mine exact acelasi produs”?

Traim intr-o lume in care, statistic vorbind, la fiecare 6 luni apare un nou model de automobil. Dupa doar 6 luni telefonul pe care il folosesti ti se pare vechi . Asadar, atunci cand lucrezi la o strategie sau un concept de produs, serviciu etc incearca sa te intrebi “ce aduce nou produsul meu? Cu ce este mai bun? Cum pot sa il fac mai bun?” si mai presus de toate “Ce impact pozitiv are produsul meu asupra oamenilor pentru care este creat?”

Teoria pare simpla, insa faptul ca exista miliarde de euro  pierduti pe implementarea conceptelor inovatoare confirma faptul ca in teorie nu este ca in practica. In plus, sa nu uitam ca la nivelul companiei inovatia vine atunci cand se lucreaza in echipa.  Astfel ajungem la intrebarea, poate, cea mai importanta: Cum initiem si implementam o cultura a inovatiei in echipa noastra?

Putem folosi aceste 3 tehnici de a promova creativitatea si inovatia in cadrul echipei noastre

Sigur termenul de “brainstorming” nu este strain nici unui manager, insa exista mai multe moduri de a face brainstorming si fiecare dintre acestea functioneaza in anumite campanii si strategii, dar unele nu ajuta cu nimic la inovatie de aceea este important sa ne axam pe unele care ne pot ajuta sa raspundem la intrebarile de mai sus.

1. Metoda lui Walt Disney

Metoda lui consta in a crea in minte 3 “Walt” cu atitudini diferite. Unul era optimistul idealist, visatorul care se gandea la varianta utopica de a rezolva problema si cum ar decurge aplicarea strategiei fara nici un inconvenient. Acesta incepea de la intrebarea “Ce as putea face daca totul ar fi posibil?” . Al doilea era omul pragmatic care se intreba “Cum as putea sa pun in practica?”. Al treilea personaj al lui Walt Disney era realistul care avea scopul de a cantari ideea, de a o privi din toate unghiurile si de a da feedback pozitiv. Intrebarea de la care porneste realistul este “Ce ar putea merge rau?” Toate aceste intrebari puse cap la cap ofera, de cele mai multe ori, o solutie realista, aplicabila unei idei creative. Insa totul depinde de inchegarea tuturor intrebarilor si raspunsurilor intr-o formula coerenta si aplicabila.

2. Mapa empatica

Aceasta metoda necesita putin research pentru a fi aplicata. Fie ca ne raportam la research facut pe produse asemanatoare, pe chestionare de opinie etc acestea sunt necesare pentru a crea o conexiune cu publicul tau tinta. Pentru a aplica aceasta metoda ai nevoie de: un flipchart gol, pixuri, post-it-uri si echipa ta. Se deseneaza un cap uman iar membri echipei incep sa lipeasca in jurul capului biletele ce raspund la urmatoarele intrebari

  • Ce vede persoana?
  • Ce aude persoana?
  • Ce gandeste persoana?
  • Ce simte persoana?

Toate aceste intrebari se raporteaza la produsul, serviciul sau campania pe care incercati sa o creati. Aceasta tehnica ajuta intreaga echipa sa creeze o legatura cu grupul tinta al proiectului, sa il inteleaga si sa se poata concentra pe intocmirea unui plan mulat pe publicul tinta.

3. Amintind viitorul

Aceasta tehnica ajuta cel mai mult la crearea unei legaturi cu clientii tai – cel putin in aria B2B. Aceasta tehnica se bazeaza pe colaborarea cu clientii. Pentru a o pune in aplicare o sa ai nevoie de o hartie, un pix si putina rabdare. Intreaba-ti clientul “Ce ar trebui sa faca produsul tau”, desi in mod tipic or sa raspunda cu “ar trebui sa fie mai bun”. In orice caz, raspunsul o sa se schimbe odata ce le inmanezi  un pix si o hartie si ii pui sa isi imagineze ca au folosit propriul produs pentru o perioada de timp. Apoi undeva in viitor s-au oprit din a folosi produsul. Apoi pune-i sa scrie de ce si cum le-a adus acel proiect satisfactie pana in acel punct din viata.

Acestea sunt cateva metode eficiente, insa sunt mult mai multe. Daca vrei sa afli mai multe despre inovatie, hai la cursul nostru corporate Up in the sky – Create and inovate

Distribuie in social media: <div class=”addthis_sharing_toolbox”></div> Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: Te-ar putea interesa si: [crp]