Exista mii de articole si carti care sa te invata care sunt calitatile managerilor si liderilor, care sunt diferentele difera cei doi si ce ai putea face sa devii mai bun, mai eficient si mai placut de angajati. Insa se pare ca nu exista o reteta fixa pe care sa o urmezi pentru a deveni un manager de succes. Iti poti crea propriul model de business, influentat de contextul afacerii in care lucrezi, angajatii pe care ii coordonezi, economia tarii in care locuiesti si toate celelalte variabile care au un puternic impact asupra culturii organizationale. In definitiv, doar acesta va functiona pentru tine.
Totusi, nu este rau sa vezi ce secrete sau metode au avut cei mai de succes managerii ai lumii de-a lungul timpului si sa inveti cate ceva de la acestia. Cine stie, unele tehnici se pot plia mediului de tau de lucru.
Un manager adevarat trebuie sa-si ia un angajament real de a deveni cel mai bun lider, mentor si trainer al echipei cu care lucreaza. Intr-un articol publicat de The Muse, ne sunt reunite cateva dintre abilitatile cheie care i-au condus pe marii lideri catre succes.
Un manager eficient nu este un tiran. Acesta nu ordona, micromanageriaza sau instaureaza frica in cadrul echipei pe care o coordoneaza. Un manager de succes poate fi usor abordabil, cu un aer amical si chiar plin de compasiune. Acesti manageri sunt cei care conduc echipe cu angajati satisfacuti, cu moralul ridicat si mult mai productivi.
Interes si talent
Da, cei mai buni manageri se nasc sau isi formeaza personalitati predispuse catre:
- o etica a muncii bine definita
- un leadership natural
- un interes autentic in a-i ajuta pe ceilalti
- o dorinta de a gasi intotdeauna solutia potrivita indiferent de problema
Aceste predispozitii ii fac pe cei mai buni lideri sa inchege cele mai bune si eficiente echipe cu care sa lucreze.
Incredere si reputatie
Este necesar ca un lider sa castige increderea echipei pe care o coordoneza. 60% din angajati spun ca ar munci mai mult daca relatia dintre ei si manager s-ar imbunatati. Acest lucru poate fi realizat:
- Ascultand nevoile angajatilor
- Luand initiativa in a gasi solutii creative pentru probleme complexe
- Fiind constant si transparent
- Comunicand eficient cu toate departamentele si creand o buna relationare intre acestea
- Inspirand echipa, nu intimidand-o
- Acceptand schimbarile ca parte a dezvoltarii si incurajand angajatii sa faca la fel.
Diplomatie
- Te focusezi pe ceea ce este corect nu pe ceea ce iti doresti in momentul acesta
- Compromiurile ocazionale ajuta la incredere si reputatie, asa ca poti sa mergi pe instinct cand este cel mai valoros
- Aspiri catre consens, sa unesti echipa
- In momente conflictuale, ii incurajezi pe ceilalti sa sugereze solutii, pentru a nu depinde doar de tine in rol de unic meditator
Indrumare
Comunicarea deschisa si respectul sunt cele mai importante componente in relatia dintre un angajat si seful lui. In asa fel, poti sa ii indrumi. In mod cert, trebuie sa ii sfatuiesti in legatura cu punctele lor tari si cele mai putin tari. Trebuie:
- Sa le asculti nevoile
- Sa celebrezi succesul lor
- Sa vorbesti in privat despre evolutia lor, nu in fata colegilor