1. Asigura-te ca esti un model de productivitate si entuziasm pentru angajatii tai. Nu-ti lasa propriile stari sa distraga atentia angajatilor de la munca lor. Este foarte important pentru ca entuziasmul tau va fi molipsitor pentru ei. Angajatii tai sunt ceea ce esti tu si ceea ce le transmiti tu. La fel ca in vanzari, daca nu arati entuziasm nu transmiti incredere.
2. Dezvolta-ti abilitatile de ascultare. Asta inseamna sa utilizezi ascultarea activa la potențialul sau maxim, arata-i ca-ti pasa. Oamenilor le place sa fie ascultati. Acest lucru le confera incredere in ei dar si incredere in tine. In acest fel vei fi apropiat fata de angajati iar ei vor fi deschisi fata de tine. O sa observi ca iti vei atinge mai usor obiectivele invatand sa asculti.
3. Fii clar si transmite angajatilor tai detalii despre viziunea, misiunea și despre obiectivele pe termen scurt si pe termen lung ale companiei. Seteaza-le angajatilor in minte ca ar trebui sa fie mandri ca lucreaza in compania ta, indiferent de faptul ca servesc cele mai bune sandvisuri sau ca sunt pe cale de a constru cel mai bun pod din lume. Asigura-te ca toata lumea cunoaste viziunea companiei si fiecare angajat se incadreaza in departamentul in care isi prestreaza munca. In acest fel vei reusi sa ii faci pe angajatii tai sa fie constineti si sa simta ca ”trageti la aceeasi caruta”
4. Nu lasa ca ceea ce-ti place sau nu-ti place din punct de vedere personal sa te “orbeasca” in a observa eficienta angajatilor. Fii cinstit. Nu generaliza tot ceea ce se intampla.
5. Treci cu vederea detaliile nesemnificative. Daca ai un angajat bun care intarzie cate 10 minute in fiecare zi, atentioneaza-l ca te astepti ca el sa nu mai intarzie, dar nu insista prea tare in cazul in care este un angajat peste medie. Angajatii sunt fiinte umane, cu puncte forte si puncte slabe, nu roboti. In acelasi timp, da-le frau liber si da-i ca exemplu. Daca ai cel ma bun vanzator, care intarzie in fiecare zi iar colegii lui nu apreciaza acest lucru, spune-le colegilor ca atunci cand vor ajunge la performantele lui vor putea si ei sa faca acelasi lucru.
6. Stabileste obiective si recompenseaza personalul, atunci cand sunt atinse obiectivele. Oamenii trebuie sa se ghideze dupa obiective clare. Obiective personale profesionale, obiective la nvel de departament dar si la nivel de companiei. Ofera recompense oamenilor atunci cand sunt atinse obiectivele. Nu uita ca ei sunt acolo pentru EI, nu pentru TINE.
7. Fii deschis, prietenos si profesionist in acelasi timp cu angajatii tai. Un lider nu este impus, un lider este urmat benevol.
8. Creaza o atmosfera in care treaba bine facuta este recunoscuta si apreciata. Invata sa ii apreciezi pe oameni, sa ii incurajezi, sa ii lauzi de fata cu colegii lor. Vei observa o crestere a eficientei la nivelul intregii companii. Oamenilor le place sa fie apreciati.
9. Incurajeaza comunicarea intre oamenii care trebuie sa lucreze impreuna.
10. Daca ai un angajat-problema, nu evita problema. Vorbeste cu persoana respectiva si asigura-te ca stie ce a facut gresit, precum si ceea ce face bine. Mai ales ceea ce face bine. Stabileste cu el ca ceea ce face rau ii dauneaza atat lui dar si companiei. pune accentul pe el. Pune la punct cu el un plan pentru rezolvarea problemelor si asigura-te ca il ajuti in rezolvarea lor. Pune accentul pe el.
Va doresc succes.